tisdag 18 januari 2011

Mysterier

Fast lite otäck är den här dieten ändå. Vad är det jag gör med min kropp egentligen? Det hettar i ben och fötter igen, sviter av myeliten jag hade 2006. Men det är flera år sedan jag hade de känslorna sist. Kanske beror det bara på att kroppstemperaturen är förhöjd. Eller så beror det på påfrestningen.

En annan sak som är konstig är att jag faktiskt kan motstå mat. Fast jag med jämna mellanrum är riktigt, riktigt hungrig (t ex nu, är så hungrig att jag inte kan somna) och kylskåpet är välfyllt, så krävs det ingen större själsstyrka för att avstå.

Tidigare idag värmde jag korvgryta med ris åt Y till lunch. För att känna om den var för varm tog jag upp en klick på skeden och la läpparna emot. Det smakade och luktade jättegott, men det var inte alls svårt att låta bli att äta tuggan. Underligt.

Ännu märkligare är att jag tycker att ersättningarna börjar smaka gott. Gröten var ganska äcklig de första dagarna, så igår och idag avstod jag och tog en shake till frukost istället. Men ikväll när jag kom hem från träning och gruppmöte provade jag gröten igen och då var den plötsligt god. Riktigt god!

Nä, det är tur att det här äventyret bara varar i tre veckor. Och jag tänker som sagt aldrig göra om det.

Inga kommentarer: