fredag 14 januari 2011

Första dagen - igång!

Jaha. Jag sitter vid köksbordet och dricker kaffe med hasselnötssmak, och längtar till klockan fyra då det är dags för soppa, med tomatsmak. Ingen mjölk. I kaffet alltså. Ganska gott. Köpte det häromdagen, plus lite olika tesorter, bland annat ett rooiboste med apelsinsmak. Gillar inte rooibos men vill försöka lära mig. Visste ni att det är lika mycket koffein i grönt te som i svart? Det visste inte jag.

Tuggummi måste jag också köpa, mot den dåliga andedräkt som ska vara en biverkning. Och minimjölk till morgongröten. Och smaksatt mineralvatten.

Hejsan vad kul mitt liv är.

Nåja. Hittills går det väl rätt så bra. Morgongröten smakade inget vidare, som kartong med kanelsmak ungefär. Eller tapetklister kanske. Men det blev bättre med en skvätt mjölk. Lunchens chokladshake smakade ganska okej, lite artificiellt. Ska nog försöka låta bli att fördjupa mig i smaker den närmaste tiden tror jag.

Jag är inte precis hungrig men inte mätt heller. Känner mig tom. Saknar att äta. Huvudvärken ligger på lur. Apropå det måste jag dricka mera vatten.

Men visst fasen kommer jag att klara det här. Kul blir det inte. Men om det leder till beständig viktnedgång är det alla gånger värt det. Och det verkar funka för de flesta, att döma av de bloggar jag har surfat runt på. Jämfört med många av dessa framgångssagor ter sig mina arton kilo som en överkomlig prestation.

Nu ska jag fantisera om vackra kläder.

1 kommentar:

annannan sa...

Oj, du har det tufft just nu. Men det går över, alldeles säkert.

Men hördu, det kan inte hänga på en skvätt minimjölk. Om kaffet blir godare med den skvätten menar jag. Du behöver inte tala om det för konsulenten.

Och om bara några dagar kommer du att känna skillnaden i midjemåttet, och då blir det mindre jobbigt!

Heja Heja!