torsdag 13 januari 2011

Kvällen före

Imorgon börjar jag. Tro det den som vill, men jag är lite nervös. För vadå? Att jag ska tycka det är outhärdligt äckligt med soppor och shakes. Att frestelserna att smaka på mannens eller barnens mat ska bli mig övermäktiga. Att jag ska bli ett hungrigt monster med huvudvärk. De första dagarna är värst, sägs det.

Imorgon ska jag äta gröt till frukost, Itrims specialgröt alltså. Därefter tar jag mina söner och åker till öppna förskolan med dem. Q är nämligen ledig från dagmamman på fredagar. De ska få paj till lunch, själv medför jag en shake som jag har mixat i förväg och smyger i mig.

För jag har inte lust att skylta med det här äventyret. Jag vill inte svara på frågor eller förklara eller motivera. Eller prata alls, faktiskt.

Hemma igen på eftermiddagen blir det ett mellanmål (Shake igen? Eller kanske soppa?) och soppa på kvällen. Jag ska äta tillsammans med resten av familjen. Känns det outhärdligt går jag ut på promenad.

När suget kommer över mig ska jag försöka göra endera av tre saker: gå ut och gå. Sätta mig vid datorn. Sätta mig och sticka.

Ack ja. Det är inte utan att teet och lussekatten jag åt för någon timme sedan kändes som den dödsdömdes sista måltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Helga!
Jag tycker detta är sättespännande att följa. Jag är lite lockad av att testa i trim, men rädd för att deras produkter innehåller sötningsmedel. Min mage klappar ihop av det. Får heja på dig istället.
Lycka till idag!!
/Linda

Anonym sa...

Du kommer att klara det finfint!

Krickan sa...

Oj, 82 kg, då prickade jag rätt i min första gissning (skulle inte ändrat den)

Kämpa på, nu är det bara veckor kvar.