söndag 16 januari 2011

Dag 3 - motionen

Idag sov jag länge så matschemat är något försenat. Morgongröt och lunchsoppa har det blivit hittills.

Vi åkte och badade alla fyra. När lillsonen kroknade åkte O hem med båda pojkarna och lagade hemmagjorda hamburgare till lunch. Jag stannade kvar och simmade 500 meter och promenerade sedan hem. Tog vägen förbi några smalbutiker och tittade på kläder för att peppa mig själv. Fasiken om inte jobbgarderoben är i stort behov av uppfräschning men det får vänta någon månad eller två. Undrar vilken storlek jag landar i? Nu har jag 44, ibland 46. När jag var som smalast hade jag 40, tror jag. 42 känns som en bra medelväg.

Motionen har jag ju inte alls nämnt. Pulsträningen eller vad fasen den nu kallas på Itrim har jag gjort två gånger, senast igår. Det är helt okej. Det blir absolut inga problem att köra två pass i veckan. Tre pass vågade jag inte lova, bara kanske.

Vardagsmotionen däremot har visat sig vara svårare än jag trodde, fast det bara är 8000 steg per dag. I fredags och igår stannade räknaren på 7300 steg fast jag var ute på promenad båda dagarna i akt och mening att komma upp i dagsportionen. Idag har jag gått 4000 steg. Nej, dagen är långt ifrån slut än men jag sätter inte min fot utomhus mer idag. Ihållande regn hela dagen på decimetertjockt snötäcke har resulterat i helt livsfarligt före.

På det hela taget känns det bättre nu, även om det var svårt att röja undan sönernas halvätna hamburgare. Fort fort ner i soppåsen, inte titta, inte lukta. Jag är mycket tacksam att det är O som lagar mat åt sig och sönerna, det hade varit svårt för mig tror jag.

Nu dags för en kopp kaffe och ett stort glas vatten.

Inga kommentarer: