tisdag 1 mars 2011

Storlekssurrealism

Det är lite kyligt i vårt vardagsrum, så jag har tagit på mig min alldeles nystickade röda väst som blev färdig igår. I storlek large. Inte XL.

Under den dagliga promenaden förbi förortscentret kunde jag inte motstå att kasta ett getöga på rean, och kunde vidare inte heller motstå ett par jeans. De gick igen med ett nödrop i provrummet. Hemma, när jag skulle mannekänga för man och barn och de lurade mig att skratta, gick de inte igen. Men det kommer de att göra. Snart.

Vilken storlek det var på dem? 40. Jag var tvungen att ta med mig ett par 44:or in i provrummet, fast expediten såg tveksam ut.

Nej, jag har fortfarande inte fattat det här.

Ikväll är det träning och gruppmöte!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då skulle jag tippa att du väger straxt över 80 kg nu :-) Jag skulle sätta en slant på 82 kg .....

Min erfarenhet är att man går ned en storlek i byxor för varje 5 kg man går ned...

Bra jobbat!

Vinkevink
Krickan

Helga sa...

Oj, kanske har du rätt. Bara 4 kg kvar i så fall, jösses.

Det får vi veta på tisdag!

Anonym sa...

Oj, shit, tisdag. Hela helgen kvar.

Får jag ändra min gissning till 81 kg?

Vinkevink
Kristin

Helga sa...

Oj, då tror jag du siktar högt! Om jag fortsätter i samma takt som hittills, vilket jag egentligen inte räknar med, borde det bli ca 82. Är det 83 är jag nöjd.