söndag 13 mars 2011

Äntligen

Idag och igår har jag fått ihop 8000 steg, efter en paus på en hel vecka. Jag hostar fortfarande, och på morgonen känner jag mig dödssjuk (värre än vanligt alltså) men jag tror att förkylningen är på väg att ge sig. På tisdag blir det träning igen.

Jo, så har jag shoppat lite igen. Ursäkta tjatet, men att handla nya kläder är en stor glädje för mig just nu. Gårdagens byte blev ett par jeans i storleken (trumvirvel) W30L34. Egentligen säger det mig inte så fantastiskt mycket eftersom det var många år sedan jag köpte jeans i tumstorlekar, jag har hållit mig till det hederliga tantstorlekssystemet.

Vidare provade jag en hel del märkeskläder, inte för att handla utan för att få koll på storlekarna. Mitt livs första Filippa K-plagg har jag provat, ett par jeans i stl 32-34 tror jag det var. Ingen höjdare. De gick på, men satt inte snyggt. Visserligen är jag mycket smalare, men jag har kvar min gamla kroppsform med ganska mycket hull på lår och rumpa (även om maken beklagar sig ljudligt över förlusten av den senare).

Efter märkesorgien gick jag vidare till en riktig tantaffär för att hitta byxor vari mina lår ryms. Och si, jag hittade ett par 38:or. De gick igen med ett nödrop och är nog mycket stora 38:or, de är tyska, say no more, men jag kan ha dem! Och så var de på rea.

Egentligen tycker jag att detta med storlekar är rätt fånigt, viktigare är väl att kläderna passar, men just nu är det en manifestation av vad som hänt med min kropp. En trevlig sådan.

Inga kommentarer: