tisdag 8 mars 2011

Sjukledig

Det blir inte många kryss i Itrim-boken den här veckan. Sedan i fredags kväll har jag varit förkyld, så idag är fjärde dagen utan stegräknare på. Det blir ingen träning idag, och jag känner mig till och med för dålig för att promenera till Itrim för att väga mig som jag hade tänkt. Kanske tar jag bilen dit, eller så skjuter jag upp det till torsdag och koncentrerar mig på att bli frisk istället.

Och för första gången på hela tiden har jag låtit bli att sätta kryss för punkten måltidsordning. Barnkalasen i lördags och söndags föranledde ju en del fusk, som vi vet. Men nu följer jag dieten igen, och märker tydligt vådan av felsteg. Det är attans så mycket svårare att hålla sig på den rätta vägen efteråt.

Det ska bli intressant att se hur frånvaron av kryss påverkar viktminskningenn.

Inga kommentarer: