torsdag 31 mars 2011

Att komma hem ska vara en julafton

Just nu är det så. Varje dag ligger det paket till mig i brevlådan. Presenter till Helga från Helga. Jag handlar kläder som en dåre på Tradera. Vackra, välsydda, dyra kläder. Day, Twist & Tango, Bruuns Bazaar, Tiger, Pret à Porter, Anna Holtblad, Soaked in Luxury. Såna plagg som jag bara har läst om i modetidningar tidigare. Som jag aldrig passat i, aldrig kostat på mig. Ett och annat plagg från gamla favoriter som Mexx, Esprit och InWear slinker också med. Men nu två-tre storlekar mindre än förr.

Men nu. Och det är så roligt! Det är världens egotripp. Inte särskilt dyrt heller. Och miljövänligt!

5 kommentarer:

PhD sa...

Vad roligt det låter! Jag ser fram emot att köpa kläder när jag äntligen har målet i sikte. Just nu hankar jag mig fram på 2-3 par byxor som inte är större än att de sitter uppe... :-D

annannan sa...

Det där tycker jag är super! Helt amatörmässigt och enligt egen erfarenhet hävdar jag att det finns en risk att man blir besatt av själva viktnedgången och vill fortsätta, vilket oftast inte är någon bra idé. (Själv gick jag från runt 65-66 till 56-57 och såg verkligen ut som ett skelett, ser jag nu, fast då var jag ju nöjd, har nu landat på 61-62 vilket både jag och min omgivning trivs med) SÅ mycket bättre då att vara besatt av att köpa kläder!!

Krickan sa...

Underbart!

Själv har jag börjat djupdyka i garderoben, bla en superfin topp från Twist&Tango kan jag återigen ha.

Nu hägrar det superfina linnet från Ilse jacobsssen, köpt på Fields (du var med). Stl 46, med spagettiband, yiihhaaa. Där har jag en del att jobba på :-)

Helga sa...

Det ÄR roligt! Jättejättejätteroligt! Jag är som ett barn i en godisbutik.

Jag har också gjort några djupdykningar i garderoben men kammat i stort sett noll. Jag var 25 år och fattig student senast jag såg ut så här. Finns inga kläder kvar. Dessutom var modet annorlunda, eller så var jag väldigt blyg och klädde mig bara i oversize. Figurnära grejer har jag nog banne mig aldrig haft.

Fast jag handlar lite nytt också. Igår smet jag in på Inwear och köpte "den lilla svarta", en cocktailklänning i stl 40. Satt som en smäck!

Huga, huga, tur att jag börjar jobba snart igen så att jag inte har tid med sånt här längre.

Krickan sa...

Ahh, stl 40

Bra jobbat! Och grattis till jobbet, passa på å njuuut!