tisdag 1 februari 2011

Officiell vägning igen

Ikväll är jag glad och peppad! Jag har varit och tränat, pratat med min rådgiverska, vägt och mätt mig, och varit på gruppträff.

Nu är jag officiellt nere på åttiotalet, 89,8 kg var dagens resultat på Itrim, och 95 cm midja. Det, mina vänner, betyder -6,2 kg och -5 cm på mindre än tre veckor!

Jag har alltså tolv kilo kvar! Jag har alltså gått ner en tredjedel redan! Fantastiskt. Jag måste medge att det var en bra idé det här med pulverdiet.

Vi enades om att jag ska fortsätta på framgångsvägen med att övergå till LCD (Low calorie diet). Lite mer kalorier per dag, 800, men mycket mer mat att välja på. 2 mars är mitt nästa personliga möte, få se om jag håller ut med LCD tills dess.

Hon frågade mig vad som varit svårt, och jag svarade att jag haft oväntat svårt att komma upp i 8000 steg. Hur löste du det, frågade hon. Planera! Som idag, t ex. Q har varit förkyld och hemma från dagmamman. Visserligen gjorde vi en utflykt till ett museum men jag kom inte upp i mer än 4000 steg, det blir inte mer med Q i släptåg. Y kan jag sätta i vagnen men inte Q. Då ringer jag till maken och ber honom komma hem en halvtimme tidigare så att jag ska hinna promenera till Itrim. Och nu står räknaren på 9500!

Vi pratade om träningen också, den går ju bra men ärligt talat tycker jag att det är tristare än Friskis. Jag saknar den personliga touchen som en bra ledare ger. Jag saknar den rena rörelseglädjen, hoppet och skuttet. Faktiskt! Varannan station är styrka och det är väl okej, och varannan station är sviktbräda eller stepbräda. Särskilt den senare är jag inte riktigt kompis med.

Hennes förslag var då att vi nästa gång tränar tillsammans så ska hon inspirera och peppa mig. Ja, varför inte. Jäkla bra förslag. Det är ju detta jag betalar för.

(Det finns fördelar med Itrim-träningen också. Som att det är drop-in som gäller, nästan när som helst. Ett pass tar bara 30 min, lätt att passa in i schemat. Och styrketräning bygger ju onekligen muskler, det märker jag redan.)

Jo, och så en sak till. Jag bekände mina samlade synder som är
1 en skinkskiva
2 en bit hamburgare, ca 3x3 cm, endast kött
3 cirka 3 dl extra minimjölk per vecka
4 en hel del sockerfri Läkerol, kanske 10 tabletter per dag

Jag fick absolution för dem alla. Minimjölken och Läkerolen är okej om jag bara håller denna nivå och inte låter det dra iväg. Men om de hjälper mig att stå ut så är det inga problem.

Även gruppmötet var bra, bättre den här gången.

Och efteråt gick jag hem i mörkret och halkan. Men med bra musik i öronen kändes det inte alls särskilt besvärligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dig! Visst är det en fantastisk känsla när man får betalt för allt det där jobbiga man går igenom.
Så här ett år efter att jag började på itrim (och 13 kilo lättare) kan jag verkligen skriva under på att det är planering som gäller. Stort grattis till viktnedgången och lycka till i fortsättningen!

Helga sa...

Tack!!

Anonym sa...

Heja Helga!
Ditt resultat är ju lysande! Grattis, härligt att du känner dig så sporrad!!
/Linda