fredag 4 februari 2011

Nu får jag tugga!

Första dagen på LCD idag. Igår kväll efter träningen handlade jag på mig en rejäl laddning LCD-mat. Jag har en obestämd känsla av att den är dyrare än VLCD, men det kanske inte stämmer.

Frukost idag var en smoothie med smak av apelsin och mango. Barnen tittade avundsjukt där de satt med sina prickigkorvmackor, och det kan jag förstå. Smoothien var jättegod, rena godiset. Kändes väl inte direkt som en måltid dock. Jag hade gärna bytt ut den mot en knäckemacka.

Till lunch blev det en så kallad bar*, frukt och nötter. Lite för stark smak av sötningsmedel, annars helt okej. Den var ganska tuggig, och räckte utan vidare lika länge som barnens lunch.

Till mellanmål ska jag nog ta en av mina VLCD-soppor, som måste kompletteras med en balance bar (låter som ett träningredskap) för att bli 200 kcal. Och till middag ska jag riktigt slå mig lös med en riktig maträtt. Chili sin carne kanske, eller couscous Provencal.

Matmässigt är detta ett rejält lyft. Detta klarar jag i några veckor till.

* Svengelskan på Itrim är ett sorgligt kapitel. Smoothie och shake kan väl få passera, men varför i all världen heter gröt Breakfast på Itrimska? Färdigrätt heter Meal och soppa inte oväntat Soup. Bar låter ju också otroligt larvigt.

Inga kommentarer: