fredag 4 februari 2011

Jipii!

Kvällens middag blev couscous Provencal, och förutom en smärre översvämning i mikron (ska använda större skål nästa gång) så var den en succé. Så gott att få tugga på riktig mat, rejält kryddad dessutom. Smask.

Före middagen tog jag mig en promenad för att komma upp i dagens steg och inhandlade en snygg svart stickad klänning som jag spanat in på InWear. Storlek L minsann, jag har tidigare haft XL. Den sitter tajt som bara den, men med en bra body under och ytterligare några kilo bort kan jag visa mig för folk i den.

Hemma mannekängade jag och mottagandet var översvallande. Q kramade mina ben och strök kinden emot och ville inte släppa eftersom klänningen var så gosig. Jag förklarade lite generat för O att det syns ju en del valkar förstås, och hans blick var både liderlig och ömsint när han deklarerade att det minsann inte var så farligt med den saken.

Det går ju faktiskt riktigt bra det här!

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Du är inspirerande! Go girl!

.. och vilken härlig inställning hos din man. Underbart!

Anonym sa...

:-)
/Linda

Anonym sa...

Bra jobbat! / Stella