lördag 5 februari 2011

Passa mattiderna!

Idag märkte jag att det straffar sig att slarva med mattiderna. Jag sov länge och åt frukost när jag vaknade (smoothie). Sedan begav sig hela familjen ut för att handla. Jag tog yngste sonen i vagnen, de andra åkte bil. När alla ärenden var uträttade gick jag en extra runda på hemvägen för att få ihop mitt stegpensum. Därmed blev dagens andra måltid en timme försenad. Jag var trött, arg och hungrig, men det värsta var att det inte gick över när jag hade ätit. Det dröjde ända till middagen innan jag kände mig som en människa igen.

Och så klarade jag en högrisksituation. Vi träffade goda vänner på stan och tog en spontanfika. De andra drack caffe latte och åt wienerbröd och chokladbollar. Jag som älskar att fika drack svart kaffe med suketter. Det som är bra med den här dieten är att ramarna är så fasta. Inget utrymme att ens börja fundera och förhandla med sig själv. Om jag tar en bulle nu så går jag en extra promenad ikväll, yadayada.

Imorgon ska vi hem till samma vänner och fika. Då tar jag med mig en måltidsbar (har inte kommit på något bättre namn) och så lär jag väl få förklara vad det är jag håller på med.

Annars är tillvaron lättare (mwhaha) nu med LCD. Middagen (moussaka-quinoa) intogs med familjen. Som kvällsmål åt jag en chokladbar, kunde nästan inbilla mig att det var lördagsgodis.

Längtar lite till vägningen på tisdag. Jag har inte vägt mig sedan på Itrim i tisdags och tänker inte göra det heller. Vill inte snöa in för mycket på hekton hit eller dit, tror att det kan straffa sig.

Inga kommentarer: