onsdag 16 februari 2011

Shopaholic

Det går bättre nu tycker jag. Jag har mina svackor ibland, nästan alltid när jag ser O och barnen äta. Men det går ju över.

Ett par träningspass, ett gruppmöte och mammas översvallande reaktion när hon såg mig har fått mig på bättre humör. Samt det närmast bisarra faktum att i stort sett alla jeans jag äger kan jag numera få av och på utan att knäppa upp dem, åtminstone när de är lagom uttöjda efter ett par dagars användning.

Idag shoppade jag dessutom lite. Två par byxor som idag inte går hela vägen upp. Både vader och lår sätter stopp. Nu har jag något att jobba för! (Kan verka väl djärvt, men det var 70% rabatt på dem). Mitt livs första par leggings, jo det är sant. (Delvis de kraftiga vadernas fel. Jag har välsvarvade ben, inga timmerstockar direkt. Men det är rejäla doningar.) Att bära under den trånga klänningen. Samt ett brett svart skärp. Det finns två hål kvar i midjan.

Imorgon ska mamma passa Y och jag luncha med kompisar på stan. Vete tusan om jag inte tar en sväng på NK och Åhléns för att spana in lite klänningar. Det vankas ju bröllop i juni, tamejtusan.

1 kommentar:

Helga sa...

16 februari köpte jag byxorna, och kunde inte knäppa dem. Idag 3 mars gick det hur bra som helst. Detta går ju i rasande fart.