fredag 11 februari 2011

Tröttmonster

Bara för det jag skrev igår så är jag ett tröttmonster idag. Det föll ungefär fyra jävla decimeter snö inatt och snöröjningen har inte nått vårt hörn av storstaden ännu. En vettig människa hade stannat hemma hela dagen, men jag befarade att jag och barnen skulle mörda varann, så vi tog oss till öppna förskolan. Med barnvagn. I drivorna. Nu står stegräknaren på 5400 steg och det var jävligt tunga steg ska jag säga.

Uppenbarligen saknas det resurser för sådana här ansträngningar när man lever på 800 kcal per dag, för jag är som sagt helt slut, både i kroppen och huvudet. Jag har gapat på mina barn fler gånger än jag vill tänka på, och jag räknar minuterna tills O kommer hem. Då ska jag låsa in mig i sovrummet med en bok.

Jo, och så har jag fuskat big time också. Tre räkor från barnens skaldjurspaj och några rejäla tuggor banankaka. Jag stod bara inte ut. Ironiskt nog satt Q och tjatade och Y och skrek för att de inte fick smaka på min jävla måltidsersättningsbar. Tyst ungar, er mamma skulle mörda för att få äta det ni äter.

Blä. Just precis nu är det här projektet långt ifrån lätt eller kul.

3 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Men du, du måste ha bränt massor på den promenaden. Alltså fullt okej med lite "fuskande".

Heja Hela!!!

Anonym sa...

Blir nästan full i skratt, visst du har fuskat men oj vilka mängder du lassat in :) 3!! räkor och några tuggor banankaka. De kalorierna det gav gjorde du med all säkerhet av med när du pulsade i snön med barnen.
Du är superduktig!

Kämpa på!

Kram Maria

Anonym sa...

Kan trösta dig med att jag påbörjade något VLCD-aktigt i fredags och min första dag var nog en av livets värsta dagar. Kände mig totalt bakfull.
Kämpa på och så är vi slanka och fina nästa gång vi ses :-)
/Linda