tisdag 16 juni 2015

Favoritmusik

Favoritmusik har jag massor inom de mest skilda genrer. Hårdrock och country och modern jazz och gitarrock (typ Dire Straits) är väl det jag är mest skeptisk till, annars gillar jag väldigt mycket olika saker.

Men favoritmusik ifråga om träning? Njä. Eftersom jag mest tränar på gym blir det den musik som spelas där och den fyller sitt syfte, den pumpar på med förutsägbar rytm och bas men särskilt rolig är den inte.

Fast när man någon gång råkar höra en låt man verkligen gillar, då kan det bli magiskt. I vintras var jag på ett pass där avslutningslåten var Don't Stop Me Now med Queen, och vi skulle göra burpees. Jäklar vad många jag orkade då!

När jag springer lyssnar jag på min Ipod som jag laddad med en oherrans massa musik, jag gillar allt men inget av det är särskilt väl anpassat att springa till. Men jag är för lat för att göra en särskilt springlista. Faktiskt.

Inga kommentarer: