onsdag 29 februari 2012

Provocera med ett äpple

Idag var det avtackning av en kollega som slutar. Jag var svårt frestad att smaka på Schwarzwaldtårtan, men tänkte på kvällens brakmiddag och besinnade mig. Åt ett äpple istället.

Kommentarerna jag fick kan passera som skämtsamma. Men också rätt trista. Det är inte klokt vad man provocerar genom att inte göra samma sak som alla andra.

Å andra sidan blir jag ju själv rätt provocerad av andra som jag upplever som "för" präktiga och hysteriska. Intressant att fundera på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det helt absurt! När jag avstod från fikabröd etc, alternativt tog litet och bara en gång, var det tillslut en brutta som köpte minimala dammsugare, chokladbollar och biskvier till sitt födelsedagsfika, och när jag då tog en minimal dammsugare hånskrattade hon och sa: Jag VISSTE att du skulle ta en!! Hyggligt.

Du är stark!! Håll emot!!