fredag 10 februari 2012

Just do it

På träningsforumet Funbeat, där jag faktiskt är med, och ständigt känner mig hetsad av att mina tre (3) träningskompisar tränar ungefär dubbelt så mycket som jag, ska man ha en devis, eller ett valspråk. Om det inte vore så töntigt hade jag annammat Nikes slogan.

För imorse när jag gick upp hade jag alls ingen lust att träna Crosstraining på lunchen. Kunde komma på tusen ursäkter, varav nattens dåliga sömn var en. Jag tränar imorgon istället, yadayada.

Men. Jag vet hur jag funkar. Om jag inte känner efter utan bara gör som jag bestämt, packar väskan och ger mig av, och möjligen tänker att jag kan ju ändra mig sedan i sista minuten, då blir det bra.

Just idag blev det helt jävla asbra. Passet var superroligt, min grupp fick beröm flera gånger för att vi höll högt tempo. Jag och en stor stark kille kastade boll till varann medan vi gjorde situps, och banne mig såg han inte lite trött ut. Men jag orkade.

Pulsen skrämde jag upp till hela 172, det är det högsta jag har sett på pulsmätaren hittills.

Efteråt var jag på infernaliskt gott humör. Men imorgon lär jag knappt komma ur sängen.

Bara gör't.

2 kommentarer:

annannan sa...

Om det vore töntigt skulle inte Nike ha det som slogan. (Alternativt, kan du inte få den lärde fadern att översätta det till latin åt dig?!)

Jag håller precis med dig. Därför gillar jag morgonträning allra bäst. Och det är inte att jag älskar att göra saker på morgonen, det är att jag är igång innan jag har hunnit tänka efter. (Att ha det gjort och att må bra resten av dan är utmärkta bieffekter. Att man känner sig mycket smidigare och i bättre form när man någon gång tränar på kvällen ytterligare en.)

Anonym sa...

Tänk alla kommentarer jag fått av H för mitt s k prylintresse men nu när hon övertagit den gamle klockan så kommer den sanna sidan fram. Men hon är ju över förti och då måste man ha alla grejer som finns./O