tisdag 21 februari 2012

Frågor och funderingar

Kände mig lite wild & crazy idag så jag valde det vegetariska alternativet till lunch. Quornfajita. Helt okej, riktigt gott. Hade jag inte vetat att det var quorn hade jag gissat på kyckling.

Är quorn hälsosammare? Bättre för klimatet? Någon som vet?

Nu sitter jag och funderar på om jag ska falla för grupptrycket och äta den semla som företaget bjuder på idag, eller försöka smita undan.

Vidare funderar jag på hur tusan jag ska få ihop mina 9000 steg idag med det livsfarliga före som råder utomhus. Icebug finns det visst skor som heter, kan det vara något att prova?

Och apropå skor, gör det skillnad med riktiga spinningskor? Jag spinnar (spinner?) numera en gång i veckan, oftare än så pallar varken huvudet eller underlivet (nej jag vill inte köpa vadderade byxor), är det vettigt att investera i spinningskor?

Sista frågan: någon som kan tipsa om en rolig, gärna välskriven träningsblogg med vettiga mellanmålstips?

Uppdaterad: Näpp, det bidde ingen semla, det bidde en avokado istället. Ja, ja, sa jag till de tre (!!) personer som uppmanade mig att ta en semla. Herregud, har ni inget annat för er än att truga på era medmänniskor kalorier. Och stegräknaren står minsann på 9300 tack vare en extra runda på hemväg från bussen.

5 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Det sägs att det är stor skillnad med spinningskor, men jag har aldrig provat. Dock nöter man ju sönder de andra betydligt fortare när man spinner, så det kanske är en vettig investering.

Cykelbyxor med vaddering går fetbort. MEN sadelskydd med gelé (finns på sportaffärerna) är en höjdare. Mitt kostade 189 om jag minns rätt.

Kattmamman sa...

Quorn är väldigt smalt, och ja, jag tror faktiskt att det är ganska så klimatsnällt. Inte alls som att äta bönor för att få i sig sitt protein, men ändå bättre än kött.

Jag har spinningskor och tycker inte att de gör någon annan skillnad än att man känner sig lite proffsigare och därför tar i lite extra, en effekt som inte ska underskattas.

Helga sa...

Hm, om inte ens ni entusiaster har riktiga spinningskor kanske inte jag behöver det heller. Fast det borde ju göra viss skillnad, eftersom man kan dra pedalen uppåt då.

Får fråga prylbögen jag är gift med. Han har givetvis både byxor och skor.

RosaMilton sa...

En blogg som är bra med lite av varje men med många mellanmålstips är Träningsglädje. Hon har för övrigt startat tillsammans med några andra ett nätverk som heter blogga om träning, där det finns andra bra bloggar inom området. Mkt träningsinspiration (lite för mkt kläder och skor ibland, enligt mig...) men en hel del glädje och som sagt bra mattips.

Helga sa...

Äsch, jag kan ju uppenbarligen inte läsa ordentligt, Km skriver att hon har spinningskor.

Maken säger att det gör skillnad. Tja, kanske ska prova.

Träningsglädje har jag upptäckt, tycker den gör skäl för sitt namn, vilket är trevligt!