torsdag 19 juni 2014

Jippii!

Idag på förmiddagen surade jag rejält. Jag insåg det som egentligen borde ha stått klart långt tidigare, att eftermiddagens träning med favoritledaren skulle frysa inne. Imorgon är det midsommarafton och därefter midsommardag, då erbjuds inte mycket träning inte.

Men så tänkte jag i nya banor. Kolla om Sats-anläggningen som ligger tio minuters bilväg från jobbet istället för bara fem har något lunchpass? Och si, det hade de. Crosstraining. Visserligen med en ganska gapig och butch tjej som ledde, men ett ganska bra pass. (Där det mest var förortshemmafruar som tränade, är min fördomsfulla spaning. Jag lyfte tyngst i salen, vilket jag inte brukar göra. 20 kg i bröstpress och 20 kg på axlarna vid benböj, upprepa i 45 sek alt 1 minut, noterar det inte för att skryta utan för att minnas själv.)

När jag kom tillbaka till kontoret skojade mina kollegor om att jag såg glad och snäll ut, och det var ju alldeles sant.

Den närmaste tidens planer är

1 Komma igång med springandet igen. Det var alldeles för länge sedan sist. Innan vi åker till Sommarön om tre veckor vill jag ha några mil i benen.

2 Öka träningsdosen under de närmaste veckorna, då jag kommer att vara ensam hemma. Prova några nya pass.

3 Fira midsommar. Glad sådan tillönskas alla läsare!

Inga kommentarer: