tisdag 10 juni 2014

Igång igen!

(Jubel!)

Jo, nu betraktar jag mig som tämligen frisk. Jag hostar fortfarande, och halsen känns torr och konstig på morgnar och kvällar men jag mår för övrigt bra. Igår mjukstartade jag med Yogalates. Trodde jag, haha. Det var varmt och kvavt i salen, ledaren var taggad och entusiastisk eftersom terminen närmade sig slutet, vi gjorde hundra hundar och höga plankor och mina handleder värkte.

Imorgon blir det crosstraining och på torsdag shape, båda med favoritledaren, jag har abstinens efter henne. På söndag ska jag springa.

Hoppas jag.

Tre veckors träningsuppehåll är härmed brutet, fy vad jag har saknat det.

Peppar, peppar och allt sånt. Nu vill jag få vara frisk ett tag.

Förresten är det märkligt hur mycket jag lugnade ner mig i förra veckan efter att ha skrivit om träningspausen. Fast halsontet återkom (virusinfektioner kommer ofta i två skov) så förtvivlade jag inte utan tog det lugnt.

Och en annan verkligt bra grej är att jag stegräknade hela förra veckan och klarade 10 000 steg varje dag, med råge. Till min förvåning gick det ganska bra även de dagar vi var ute i stugan, då jag annars är rätt stillasittande. Men ett par extra skogspromenader gjorde susen.

Inga kommentarer: