onsdag 2 maj 2012

Cykelpremiären

begicks idag. Nu är det maj månad, solen strålar, gatorna är sopade, det finns inga ursäkter längre.

Vinterns spinningpass märks på cykeln såväl som i löpspåret. Tiden var ungefär densamma, 25 minuter (var jag månne väl generös i höstas när jag uppskattade cykeltiden?) men fast jag cyklade ungefär så fort som jag vågar var jag inte särskilt svettig när jag kom fram. Hade det inte varit för att jag inte ser klok ut i håret efter att ha haft cykelhjälm på mig, hade jag nästan kunnat rationalisera bort duschen efteråt. Fast den tar å andra sidan inte så himla lång tid.

Därmed har jag också ändrat mina träningsmål och tagit bort ett SATS-pass i veckan till förmån för att cykla till jobbet minst en gång i veckan (ska jag kanske uppa det till två gånger?). Det är spinningen som får stryka på foten, det är faktiskt trevligare att cykla ute i friska luften. Men någon typ av styrketräningspass får finnas kvar. Samt 4 km löpning. Samt 10 000 steg per dag.

1 kommentar:

annannan sa...

Grattis! 25 minuter är ju precis lagom lång tid till jobbet för att det ska funka ofta och inte vara en väldig uppoffring. I alla fall tycker jag att det är skönt att klara hjärnan med fysisk rörelse och frisk luft.

Om det är hyfsat rymligt i handfatet går det att tvätta håret under kranen. Har jag gjort många gånger, när jag bott utan dusch (första året som doktorand; jag duschade vid motionsspåret alldeles intill eller på jobbet) och när jag kommit in efter pass i djurstallar och inte stått ut med att lukta gris/höns/mus i håret.