måndag 28 maj 2012

Blä

Vadan detta blä? Jo, för det första är jag förkyld, i den värsta fasen först i början när man känner sig eländig men ingen tycker synd om en. Sedan kommer medlidandet samtidigt med snuvan, men då har man redan börjat piggna till.

Förkylningen gjorde att jag struntade i veckans löpning, som var inplanerad i lördags. Men jag har styrketränat en gång och cyklat till jobbet två gånger, och uppnådde n-ä-s-t-a-n målet 10 000 steg per dag. Det är lite knivigare att klara när jag cyklar, faktiskt. Stegen till bussen är en icke föraktlig del av helheten.

Men ett rejält blä blir det över att den ökade vikten gör sig påmind nu när sommarkläderna plockas fram. Ett obehagligt eko av gamla tider.

Men jag spottar andligen i nävarna och tänker att jag ska både cykla och springa så snart halsontet går över. Äta grönsaker kan jag ju redan göra, och det ska jag gå och göra precis nu. Dagens lunchlåda består av två (små) fläskkotletter, sockerärtor, körsbärstomater, broccoli och en rejäl klick keso med chilismak.

3 kommentarer:

villvaraanonymare sa...

Hoppla, avanonymiserade mig i onödan här. Vill du plocka bort länken och namnet vore jag mycket tacksam!

Helga sa...

Kommentaren borttagen och återskapad här:

"Räknar stegräknaren cykeltramp också?

I annat fall blir det ju extra mycket motion de dagar du cyklar till jobbet OCH får ihop 10 000 steg!"

Och svaret är nja. Stegräknaren räknar faktiskt lite cykeltramp. Om jag minns rätt blir 8 km cykeltur sisådär 1600 steg, vilket förstås är en bråkdel av verkligheten om man ska omräkna det i kalorier. Så visst har du rätt. De dagar jag både cyklar och kommer upp i 10 000 steg är jag alldeles fantastiskt duktig. Fast det är jag sällan. Så duktig alltså.

Jolline sa...

Ja fy för att bli sjuk! Det blir helt error i min kropp då och jag tappar kämparglöden totalt! Men jag hoppas att du är på banan snart igen :)