torsdag 10 maj 2012

Och så en helt annan sak

En av mina hobbies har fått ett oväntat uppsving efter viktnedgången. Det är fasiken så mycket roligare att sticka saker till mig själv nuförtiden. Dels för att jag drar 1-2 storlekar mindre, det går mycket fortare och garnkostnaden blir mindre. Men också för att en värld av nya modeller har öppnat sig. Förr stickade jag aldrig ett plagg som slutade ovan rumpan, nu gör jag det gärna. Ännu mindre modeller som går ännu fortare och är billigare att sticka.

1 kommentar:

annannan sa...

Fantastiskt!

Jag förstår faktiskt precis. Jag brukar glädjas åt mina ganska långa armar (bra till exempel i yoga, många rörelser som blir lättare att utföra bättre när man når längre), men nu när jag stickar min första långärmade tröja till mig själv svär jag en aning.

Jag insåg tidigt varför folk stickar så mycket till barn:
1. dom växer i så man behöver inte vara så noga med storleken
2. dom är små så det blir snabbt färdigt!