torsdag 31 maj 2012

Vänster knä

Igår ansåg jag förkylningen besegrad och gav mig ut och sprang. Tänkte mig 3 km, och det gick hur bra som helst. Jag sprang uppför de branta backar där jag förr brukat gå, och fick rentav för mig att öka farten uppför en av dem.

Men så efter drygt halva rundan började vänster knä göra ont, strax under knäskålen. Jag gick och sprang lite omväxlande, men smärtan ökade. Det gjorde ont även att gå i uppförsbacke, men inte på plan mark.

Som tur var försvann smärtan så snart jag slutat springa, cykla hem var inga problem, och idag känner jag inget särskilt.

Men det är tydligt att mitt vänstra knä vill tala om något för mig. Frågan är bara vad. Jag funderar på att göra två saker:

1 Prata med den naprapat som ibland besöker jobbet

2 Köpa ett gummiband att träna med. Det borde ju inte skada i alla fall, att stabilisera musklerna runt knät alltså.

Tre saker förresten. Ta det lugnt den närmaste tiden med att öka löpdistansen. Min goda kondition har gett mig hybris. Det är ju faktiskt inte alls nödvändigt att springa mer än 3 km i taget.

Inga kommentarer: