måndag 26 september 2011

Önskeklänning

Ska ta en liten lunchpromenad, säger jag i det jag reser mig från lunchbordet. Shoppa, blinkar en av kollegorna. Nej, absolut inte, svarar jag. Det är shoppingförbud för åtminstone en månad framåt. Men visst är det praktiskt att ha en hel galleria nedanför kontorsfönstret. De ärenden jag inte kan fixa på lunchen är lätt räknade. (Tur att det inte finns någon garnaffär i min galleria i alla fall!).

Haha. Tillbaka till kontoret smyger jag med en påse bakom ryggen. Påsen innehåller min absoluta önskeklänning.

Sammet.
Mörkt röd, nästan med dragning åt svart.
Vid kjol.
Camilla Thulin.

(Det fanns en annan modell som var ännu snyggare, med drapering fram och snäv kjol. Men den fanns bara i svart och brunt. Färg ska det vara!)

Håhåjaja. Men jag motstod den "handkolorerade" sjal som gick ton i ton som expediten försökte sälja på mig, och som kostade mer än klänningen.

1 kommentar:

Krickan sa...

Åh, Camilla Thulin. Visste inte att hon gjorde konfektion...

Vem säljer sånt? Inte för att jag har råd just nu, men man kan ju alltid drömma.....

Vinkevink Kristin