torsdag 22 september 2011

Ny leksak

Idag har jag jobbat hemifrån. Vilken lyx, att lämna barnen, sedan gå hundratalet steg hem, slå upp datorn och börja jobba. Och på lunchen sprang jag. Det är ett bra tag sedan jag sprang i hemmaskogen, den rundan är både längre och backigare än min runda vid sommarstugan.

Jag invigde min födelsedagspresent från O, en Ipod + Nike, alltså en Ipod med en sensor som man lägger i skon och som kan hålla reda på allt man kan tänkas vilja veta, och mer. Men jag måste erkänna att jag inte har fattat hela potentialen ännu, men det kommer.

Och till middag blev det köttfärssås med mycket grönsaker, fullkornspasta, morotsstavar (ungarna käkade tjugo var, ungefär) samt grönsallad med bärnstenstomater och avokado. Den senare är jag lite stolt över, jag brukar vara så kass på sallad.

En bra dag, alltså!

Inga kommentarer: