måndag 12 september 2011

Inte mycket nytt

Jag hade tänkt cykla till jobbet idag, men av det blev intet. Blev fundersam redan igår när jag såg väderleksrapporten och lät därför bli att packa väskan. När jag stack näsan utom dörren imorse blev den blöt (näsan alltså) varpå jag snabbt drog in den och bestämde mig för bussen istället.

Men jag har inte särskilt dåligt samvete för detta. Förra veckan cyklade jag två gånger, tränade på Itrim en gång och var ute och sprang igår. Ambitionen att träna varannan dag är med råge uppfylld.

Dock borde jag verkligen ta tag i detta med SATS, för cyklingen kommer snart att bli mig övermäktig i och med den annalkande hösten med regn och mörker. Det är bara att inse. Alltså: innan september är slut ska jag ha skaffat medlemskort!

Idag gör kören uppehåll, förresten. Därmed passar jag på att gå på morgondagens gruppmöte med Itrim (en bortakväll mot en annan) för att sedan utvärdera om jag tycker att det är värt att fortsätta med dem eller inte. Det känns ju som att jag redan har bestämt mig, egentligen.

Inga kommentarer: