tisdag 26 april 2011

Påskpust

Hur ska du äta i fortsättningen för att hålla vikten, frågade maken idag. Ja, inte som jag har ätit i påsk i alla fall.

Middagarna har varit helt okej, vi äter mer grönsaker än någonsin och mina portioner är avsevärt mindre än förr. Men jag har druckit vin och ätit godis varenda dag under påsken, jojomen. Vidare har luncherna inte blivit så näringsriktiga, vi var ute i sommarstugan där O renoverar köket, åt medhavd picknicklunch som var sådär.

Igår kväll åt vi faktiskt pizza. Men även då gjorde vi smarta val. Istället för att beställa varsin pizza som förr, beställde vi en stor och en barnpizza, samt en sallad med skinka och räkor. Konstaterade efteråt att i fortsättningen räcker det med en stor pizza till hela familjen. Det blir ju ändå alltid över.

Imorse vägde jag 78 kilo vilket brukar motsvara något kilo mindre på Itrimvågen så det är väl inte någon akut fara på taket. Men nu måste jag återgå till vardagen igen.

(Men jag har faktiskt inte ett dugg dåligt samvete över utsvävningarna. Gjort är gjort, och jag känner mig säker och trygg i att jag KAN återgå till vettig vardag.)

1 kommentar:

Joline sa...

Härligt att du känner dig lugn! Varför oroa sig? Du verkar ha gjort kloka val, heja dig!