fredag 30 november 2012

Fegade ur

Imorgon hade vi tänkt träna ihop, O och jag. Transformer, som beskrivs såhär:

En real kick ass workout som äger rum ute i gymmet på och kring den multifunktionella ”buren”. 

Klassen är speciellt framtagen för dig som tränar i gymmet, uppskattar träning i mindre grupper/lag men inte riktigt hittat din plats i gruppträningssalen. 

Transformer kommer inte bara förändra din kropp, den kommer också ge dig en helt ny syn på hur rolig hård och effektiv träning kan vara. Klassen erbjuds i ett effektivt 30 minuters format och en tuffare 45 minuters klass. Bägge varianter avslutas alltid med sk HIIT som står för High Intensity Interval Training. 

Are you ready to Transform?

Är vi det? Njä.

O hostar och kan inte träna. Och jag fegar. Istället köar jag till yogalates och bodypump, som jag provat förut.

Känner mig lite feg, jag borde kliva utanför min bekvämlighetszon, men tänker också att den bästa träningen är den som blir av.

3 kommentarer:

RosaMilton sa...

Jag måste bara säga att jag har tränat Trasformer ett par gånger och det är absolut inte värre än andra pass. Och alla som går är absolut inte mega-vältränade. Men det är kul och tiden går jättefort. Testa! Jag slår vad om att du är mer vältränad än du tror :)

Helga sa...

Kul att höra! Då kanske jag ska våga mig på det någon gång. Men i lördags var tröskeln lite för hög, körde ett välbekant bodypump istället.

Kattmamman sa...

Jag har samma erfarenhet som RosaMilton, transformers är absolut inte hårdare än tex crosstraining som jag vet att du brukar gå på. Och jag har provat flera olika instruktörer och den "hårdare" 45-minutersklassen flera gånger.