onsdag 31 augusti 2011

Packa Helgas kappsäck

En aspekt av det nya motionslivet är att det är ett förbannat packande ideligen.

I söndags kom vi hem från sommarstugan där vi tillbringat helgen. Uppackning! (OK, inte relaterat till motionerande, erkännes. Men ändå.) Sedan packning av dator (varför släpade jag med den hem över helgen egentligen?) samt körnoter. Och lunchlåda! Och middagslåda!

Måndag kväll packar jag ryggsäcken. Träningskläder i botten, sedan dator och block. En måltidsbar får plats också.

Tisdag morgon promenerar jag till pendeln, tar den och sedan Örebrotåget, jobbar, tåg, pendel, tränar på Itrim, promenerar hem. Tolvtusen steg blev det.

Tisdag kväll packar jag ryggsäcken igen, denna gång med vanliga kläder i botten, dator och block. Och lunchlåda! För på onsdagen ska jag cykla. Men innan jag packar kläder måste jag prova dem. Vill köra lite nya kombinationer såhär på hösten och är dessutom osäker på hur en del kläder sitter nu. Sånt som inte är kul att upptäcka när man står i omklädningsrummet på jobbet.

Onsdag morgon är det nu och jag har cyklat till jobbet. Härligt! Allt kom med utom jacka, förresten. Men det gör inget. Hem cyklar jag utan jacka och på lunchpromenaden får jag väl frysa lite.

Ikväll blir det ännu mer packning:

1 Packa för en övernattning, för imorgon åker jag till Örebro igen och stannar till fredag. Möte med kunden i två dagar.

2 Packa för en helg i sommarstugan, för jag åker direkt dit på fredag eftermiddag där O och barnen möter mig. De här sista helgerna på sensommaren och hösten vill vi utnyttja så mycket som möjligt.

Puh!

Inga kommentarer: