måndag 4 juli 2011

Stort litet inköp

Idag på lunchen köpte jag en - plats för fanfar! - bikini.

Inget märkligt, kan tyckas. Men för mig är det det. Jag har nog bara ägt en eller två dylika i mitt liv, och det var jäkligt länge sedan.

Nu är jag ingen badnymf och definitivt ingen soldito, inte heller någon strandraggare. Jag gillar att bada, i måttliga mängder och inte alltför kallt vatten. Ligga och pressa i solen är ungefär det värsta jag vet, likställt med tortyr.

Baddräkter har jag förstås ett par stycken, den senaste inköpt häromåret. Men den är i stl 44 och var i största laget redan i mina tyngre dagar. Så det var dags för ett nyköp.

Jag har aldrig känt mig bekväm med att visa magen, eller ryggen för den delen, men i år ska det ske.

Hur den ser ut? Smaragdgrön, med draperad trosa och halterneck-bh. Storlek medium.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, då har du samma storlek som jag...

Jag ligger heller aldrig och solar, skulle aldrig falla mig in, men det känns konstigt att ha baddräkt på sommaren tycker jag av någon anledning. Så hellre visa fula magen än vandra runt i bikini och verkligen få folk att undra vad man döljer.

Maja Gräddnos sa...

Magen?? Smaragdgrön?

;-)

(kunde inte låta bli... KRAM!)