måndag 18 juli 2011

Biten?

Efter tredje springturen konstaterar jag det otroliga, att jag nog skulle kunna börja med det här. Inte minst tidseffektiviteten tilltalar mig. Börjar gå i rask takt utanför dörren, springer några minuter senare. Inklusive bad är jag hemma inom en liten timme.

(Jag kan förresten inte tänka mig ett ljuvligare ställe än Sommarön att börja löpträna på. Första biten går längs havet, först stenig strandväg, sedan mjuk sandstrand. Sedan en vindlande grön mjuk stig som slutar på ett fält med enbärsris nedanför vilket hela havet breder ut sig. Och så tillbaka igen. Avsluta med bad. Idag hoppade jag inte från piren, utan klev i från stenarna. Det var så skönt i vattnet att jag aldrig ville gå upp.)

Idag satsade jag lite mer. Sprang två gånger två minuter, gick däremellan tills jag inte var andfådd längre. Gjorde tio upphopp på en klippa, och tio armövningar som heter något som jag glömt - bålrotation enligt Krickan! - sedan fem armhävningar på fötterna, varefter jag nästan dog. Och så hem igen. Två gånger två minuters spring igen.

Inga kommentarer: