onsdag 19 oktober 2011

Kombinera VAB och motion

Idag hade jag tänkt träna Bodypump på lunchen. Men Q hostar och O har varit hemma med honom i två dagar, så det var ofrånkomligen min tur.

Vi har det riktigt mysigt ihop, det var länge sedan vi hade en dag för oss själva bara Q och jag. Ändå gnager det uteblivna träningspasset något. Fan vilken dåre jag har blivit.

Men. Jag har en plan. När lunchen har sjunkit undan något ska jag klä på Q ordentligt och ikläda mig själv springkläder. Sedan ska vi gå till den närbelägna stigen, den jag hittade förra helgen. Där ska jag springa fram och tillbaka så länge femåringstålamodet räcker.

Rapport följer senare.

Uppdaterad: Ha, ha. Jag var väl något optimistisk. Femåringstålamodet räckte i och för sig i en kvart enligt min Ipod, under vilken jag sprang upp och ner för samma backe tre gånger. Q satt på en sten och ropade klarafärdigagå och räknade. Det blev 1,45 km totalt varav jag kanske sprang hälften. Nåja. Om O hinner hem innan det blir mörkt gör jag om utflykten, denna gång utan Q.

2 kommentarer:

annannan sa...

Men det var väl jättebra! Också om det inte skulle ha blivit mer än de där 1.45 km. Om ni hittar sätt att träna och umgås samtidigt kommer ju dina möjligheter att träna att växa enormt. Jag ser ofta föräldrar som springer i sällskap av ungar i Qs ålder på cykel.

Helga sa...

Ja, det kändes faktiskt riktigt bra. Och det kommer bara att bli bättre, barnen blir ju större. Snart springer Q ifrån mig i spåret.

Förresten blev det 2 km till senare på eftermiddagen.