fredag 14 oktober 2011

Cykelsummering

Förra veckan cyklade jag till jobbet på måndagen, och hem igen på onsdagen. Sedan dess har cykeln fått stå, och det lär den nog få göra resten av vintern tror jag. Det är för kallt nu. Min tuffa kompis C fortsätter så länge det inte är blankis, men så tuff är inte jag.

Under sju veckor cyklade jag tur och retur jobbet tio gånger. Inte så illa ändå. Betydligt bättre än ingenting. Skönt var det också. Jag längtar faktiskt redan till vårens första cykeltur.

(Då kanske jag har hunnit med ett och annat spinningpass också, vem vet?)

Uppdaterad: när jag kollar på Funbeat hur många gånger jag har cyklat ser jag också att jag hållit min föresats: de senaste 60 dagarna har jag tränat varannan dag, närmare bestämt 32 av 60 dagar. Inga långa pass, men ofta. Hurra vad jag är bra!

2 kommentarer:

annannan sa...

Du ÄR bra! 32 dagar av 60 är MER än hälften! I synnerhet om du betänker att du hade ansett att du uppnått målet även om du bara hade fått ihop 28 dagar.

Du ser väl själv det också; den som skriver den här bloggen är alldeles tydligt en person som tränar, en person som söker efter möjligheterna som gör att träningen blir av ofta, till vardags. Det gör skillnad i längden!

Helga sa...

Tack för uppmuntrande ord! Ja, jag ser det själv. Jag tyckte ju att jag tränade hyfsat innan, men nu är det faktiskt nya nivåer.