fredag 21 oktober 2011

I don't do mornings

Jag har en katten Gustaf-mugg med ovanstående text. Den passar mig, kan man väl lugnt säga.

Imorse tränade jag Body balance kl sju. Det är bra med Sats, man bokar sina pass och åker på straff om man inte dyker upp. (OK, inte fullt så drakoniskt men ungefär.) Hade jag inte varit tvungen hade jag aldrig pallrat mig upp när klockan ringde sex imorse. När jag en halvtimme senare tassade ut på det frostiga och glashala trädäcket på vår gård tänkte jag it better be worth it.

Nej, morgonträning är inte riktigt min grej. Det är väldigt skönt efteråt, det erkännes. Och ska man träna nåt på morgonen så är Body Balance ett bra alternativ. Det var en bra ledare också. Och befriande fritt från mumbo-jumbo och new age-snack.

Ändå. Det här blir inget favoritpass. Lite för segt för det. Jag tittade på klockan flera gånger, det är inte bra.

På måndag blir det Nike Get Fit. Det gillade jag när vi testade det i maj, det ska bli spännande att se vad jag tycker nu.

Inga kommentarer: