tisdag 4 september 2012

Vitt beslut

Det går sisådär med att inte äta snabba kolhydrater vid ett mål per dag. Igår gick det bra, idag mindre bra. Till råga på allt fick barnen glass till efterrätt, som jag smakade på och blev sjukt sugen på. Fast jag tog ingen egen. Fast jag åt en bulle på fikat idag. Inkilningsfika på mitt nya jobb, det var jag som bjöd. Hade ju liksom sett konstigt ut om jag inte åt.

I lördags bestämde jag mig för att jag ska vara vit åtminstone tills vågen vänder. Det blir i alla fall några hundra kalorier mindre per vecka.

2 kommentarer:

Joline sa...

Det kan inte vara lätt att sköta sin kost när man har barn som fortfarande kan äta som vanligt. Just nu känns det ganska bra att jag inte har barn utan kan kämpa på egen hand med mina demoner!

annannan sa...

"vit tills vågem vänder" - vilken poesi! (i själva orden alltså)