torsdag 30 juni 2011

Träningsvärk!

Krickans crossfitpass känns i kroppen idag, vill jag lova. Särskilt benen. Jag var kaxig och tog i på benövningarna, benen är ju mitt forte. Efteråt satt vi länge i gräset och pratade, hur trevligt som helst.

Idag glömde jag lunchlådan och tänkte först äta en sallad på "stan" dvs i förortsgallerian. Men vid närmare eftertanke gick jag in på ÖB och köpte några måltidsbars, en till lunch och några att ha i lådan.

För det är si och så med måltidsordningen. Igår var jag på restaurang med pappa och åt fantastiskt god pasta samt en rejäl sallad och goda grillade grönsaker. Vatten till det, so far so good. Men sedan kunde jag inte motstå förslaget att besöka Stockholms glassfabrik. Underbar glass som avnjöts på en parkbänk i den ljumma sommarkvällen. Gott även för själen.

Ikväll ska jag på restaurang IGEN, denna gång för att träffa två trevliga damer som jag tidigare jobbat med. Och ikväll ska jag faktiskt inte avstå från vinet, dock hålla mig till måttliga mängder.

Todeloo, det är hårt att vara gräsänka!

Inga kommentarer: