tisdag 28 juni 2011

Übermätt

Hjälp, har just ätit snabblunch på asiatisk sylta i Örebro. Gott och fräscht, teriyakikyckling med ingefära och nudlar. Hade kunnat vara mer grönsaker, men framför allt så var det ungefär tre gånger mer mat än vad jag behövde. Jag skojar inte. Två kycklingbröst och ett mindre berg med nudlar.

Men, jag var ståndaktig och åt endast hälften. Bet sedan huvudet av skammen och bad att få med resten i en låda. Ha, man är väl inte fallen efter pappa och farmor för intet. Eller för den delen farmorsfar bankkamrer Edvin Svensson som skapade familjeförmögenheten en gång i tiden.

Nu står lådan i Örebrokontorets kyl. Jag vet inte om jag kan med att sno en gaffel från kontoret och slafsa i mig maten på tåget hem. Eller kanske på en parkbänk innan tåget går? Fast jag lär ju inte bli hungrig än på cirka tio timmar.

Vilka bekymmer man har.

Inga kommentarer: