onsdag 11 februari 2015

Utmaning - fem dagars träning

Idag har jag spinnat. Imorgon ska jag träna Transformer. På fredag yoga. På lördag Shape. På söndag Crosstraining.

Vadan detta?

Tja, för att jag kan. Spinning, Transformer och yoga görs på lunchen och inkräktar sålunda inte på familjelivet och mitt jobb är ju som bekant lugnt. Klart jag ska utnyttja detta faktum och se till att träna!

På lördag morgon åker O och barnen slalom, sista gången. Jag har lovat mig själv att utnyttja mina ensamma lördagmorgnar till att träna.

På söndag passar det ganska bra att knata iväg till ett pass klockan halv fem, vara hemma och duschad och redo för söndagmiddag vid sextiden.

Dessutom är jag inte särskilt motiverad att vardagsmotionera just nu. Visserligen skiner solen, men det är förbannat halt. Lunchträning är den enda ursäkt som accepteras för att inte lunchpromenera.

Det pass som ligger mest risigt till är faktiskt yogan. Jag är inte särskilt förtjust i yoga, tycker att det är rätt tråkigt och får ont i handlederna och på fredag hade jag gärna unnat mig en god sallad på lokal istället.

Men om man ser det som en utmaning blir det lite roligare. Rapport följer!

Inga kommentarer: