fredag 18 juni 2010

Uppdatering

Jag vägde mig igår, och det går åt rätt håll även om det går fantastiskt långsamt. 2 hg mindre än förra veckan, men också all time low sedan i september banne mig. Så det så.

Förra veckan blev det ingen träning alls. På måndagen var det fest med kören, på tisdagen bjöd syster och pojkvän in sig på spontanmiddag, på onsdagen var O borta, på torsdagen och fredagen var O borta igen och renoverade sommarstugan.

Den här veckan blev det ett pass i måndags. Torsdagspasset gick bort på grund av jobbintervju.

Men! Jag har stegräknat, och det går riktigt bra. Det är en sporre att ta mig ut på barnvagnspromenad. Bottennappet var en fredag då det bara blev 3000 steg, högsta hittills är 14 000. Den här veckan har det blivit mer än 10 000 varje dag. Vardagsmotion. Inget som gör underverk, men många bäckar små.

Och så har jag nu inhandlat en träningsvideo med Blossom Tainton. Den ska provas nästa vecka. Inte i helgen, för då har vi besök. Jag har tittat lite på den och jag är inte alltför imponerad. Hon är hurtig och inspirerande, men bakgrundsmusiken är hemsk. Rena hissmuzaken. Usch. Men jag måste prova att träna till den innan jag dömer ut den.

Vad gäller maten så är jag duktigare än jag varit. Igår åt jag faktiskt glass, men det var ett aktivt beslut som jag sedan inte ångrade. Jag har ätit fikabröd ett par gånger, aktiva beslut det också. Jag har även tackat nej till både glass och fika. Snacks och godis har jag inte ätit. Jag tror också att jag äter mindre portioner numera än förr.

Nu när jag summerar alltihop inser jag att det inte alls är så illa, jag som misströstat. Där ser man. Heja mig!

Inga kommentarer: