onsdag 9 juni 2010

Träna framför TV:n

Jodå, jag väger mig varje vecka, och registrerar resultatet på Friskis&Svettis sajt. Där har jag också börjat notera hur många steg jag går per dag, och så träningen förstås.

Träningen, ja. Förra veckan kom jag iväg två kvällar, den här veckan blir det bara träning imorgon torsdag. Med sommarschemat på Friskis minskar min flexibilitet, ska jag inte behöva åka orimligt långt och sitta i bilkö är det två pass i veckan som gäller, klockan 18. En ganska dum tid då sönerna är som tröttast.

Lösningen på detta? Det skulle kunna vara att ta sena kvällspromenader med stavar, men ärligt talat lockar det mig inte så värst. Jag är rätt slut när kvällen kommer.

Jag funderar faktiskt på att köpa en tränings-DVD. För säga vad man vill om yngste sonen, men snäll och stillsam är han. Jag tror faktiskt att han skulle acceptera att sitta och titta på mig medan jag skuttar runt i 40-50 minuter, bara han är mätt och utsövd och har någon lagom rolig leksak att ägna sig åt.

Jag funderar på att beställa Friskis två träningsfilmer. Andra tips någon?

Inga kommentarer: