torsdag 13 augusti 2009

Det var den sommaren

Tiden går fort när man har roligt. Mitt senaste inlägg är från i maj. Jag har vägt mig sedan dess, men resultatet var så nedslående att jag snabbt förträngde det.

Men. Snart är det slut på skörlevnaden. På måndag är det vardag igen. En vardag där träning och gratismotion ska prioriteras, små portioner ska ätas och godis ska ratas.

För jag vill ju. Jag minns känslan från i höstas, då jag kände mig snygg för första gången på ganska många år. Det var inte många kilon som hade försvunnit då, och med tanke på den bild som möter mig i spegeln är de nog tillbaka nu. Å andra sidan sitter de nog rätt löst.

Så. Inga orealistiska mål. BMI 27 sisådär. Fortfarande storlek 44, men en smidigare sådan. Lite mindre överarmar, lite mindre hull på mage och haka. Lite fastare i konturerna.

Måndag börjar jag. Fram tills dess mjukstartar jag.

Inga kommentarer: