måndag 2 februari 2009

Fan

Just när jag tycker att jag fått till en bra träningsrutin som funkar och som får mig att må bra, läser jag att det minsann krävs 60-90 minuters motion PER DAG för att gå ner i vikt. Jeezes.

Jag som har varit stolt över att ha hunnit med två Friskispass per vecka, varav det ena bara 35 minuter istället för normala 45. Mer Friskis än så hinner jag banne mig inte. Vill inte, är rädd att förstöra glädjen med det.

Tyvärr har vardagsmotionen blivit lidande på sistone. När det är kallt och glashalt ute är jag för lat för att promenera med Q till dagmamman, det blir bilen. Därefter blir det en kort promenad till tunnelbanan och visst blir det några steg mer än om jag tagit bilen hela vägen.

Suck. Jag vet inte riktigt vad jag ska lägga till för att komma upp i en rimlig nivå. En timmes stavgång i helgen känns helt klart görbart, men räcker det.

Och så är det maten då. Frukost och lunch funkar bra. Till middag äter jag för mycket. Måste skärpa mig.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fast det där är ju riktigt dumt. Så klart betyder två pass i veckan mycket i jämförelse med att inte göra någonting. Kanske viktminskar du inte så mycket av träningen, men den är väldigt bra för din kropp!