måndag 5 december 2011

Lysande Sickan

Igår var schemat tajt, men O och jag hade bestämt oss för att dra största möjliga nytta av svärmors besök och därför ge oss ut och springa en runda. Vi var påklädda och färdiga då jag upptäckte att stjärngosselinnet som O köpt dagen innan inte alls var ett dylikt utan ett lucialinne.

(Skillnaden? Kragen! Lucialinnen har spetskrage, stjärngosse en liten ståkrage.)

O tyckte jag var fånig, och kanske det. Jag lever inte alltid efter de genusprinciper jag predikar.

Hur som helst löste vi det elegant genom att springa till förortscentret och byta linnet, och springa hem igen. 2,35 km blev det, åtta minuter per kilometer, inte så illa med tanke på att vi träffade en snacksalig granne och blev stående en stund. ("Vad smala ni har blivit!", sa hon)

Motionsdårar, javisst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Njä, under mina 13 mammaår har jag sällan sett gossar i ståkrage, vanligare är faktiskt att de har liggande krage - ibland med spets, ibland utan, ibland kantiga snibbar, ibland rundade.

Men ni kan ju ha ståkrage för att ni tycker det är snyggast;-)