onsdag 21 december 2011

Barometer

Träning: efter en smått mulen vecka är vädret nu vackert och stabilt med goda utsikter för framtiden. Avkodat: två av tre pass den här veckan är avklarade, tre pass är inbokade nästa vecka. Jul eller ej, här ska tränas! Förra veckan blev en lågintensiv sådan, bara ett par mycket korta springpass. Men något är bättre än inget! Och förresten läste jag precis någonstans att det bara är bra att variera träningsintensiteten något.

Har förresten provat ett nytt pass, SATS Energy. Kräsna Helga rynkar lite på näsan. Som ett sämre Friskispass. För enformiga rörelser och tråkig musik. Men träningsvärken efteråt var rejäl. Och jisses vilken kondis jag börjar få!

Mat: Uppklarnande efter en smågrinig tid med mycket snöblandat regn men en och annan solglimt. För första gången på länge känner jag mig inspirerad att laga grönsaker! I helgen gjorde jag ugnsrostad rotselleri, gott och enkelt. Igår provade jag långkål enligt traditionellt recept, gudars vad gott. Inte så nyttigt kanske, både smör och grädde (fast inte så mycket) men grönkål ska ju vara bra. Långkål blir ett måste på julbordet! Utöver detta ska jag prova ett recept som jag haft liggande i åratal: fransk sellerisallad. Lättkokt rotselleri i en sås av majonnäs och dijonsenap. Kan passa bra till skinkan!

Självbild: växlande molnighet, tidvis strålande väder, men inga regnskurar. Idag på Bodypumpen tyckte jag att jag såg bra fläskig ut framifrån (vart tog midjan vägen?) men när jag sneglade åt sidan häpnade jag över min smala profil. Nä, självbilden är faktiskt helt knäpp och inget att lita på!

Inga kommentarer: