fredag 17 mars 2017

PT pass nr 15

Idag var jag ytterligt tveksam till att träna. Ställde in onsdagens pass på grund av förkylning och kände mig inte riktigt kry ännu. Framför allt är det hosta som dröjer sig kvar.

R lovade att ta det lugnt, det vet jag inte om jag tycker att han gjorde men det gick ju bra i alla fall.

Knäböj med kettlebell först 10 kg sedan 12. Öva på att ha kontroll hela vägen. Förra veckan fick jag testa 12 kg i vardera handen vilket gick det också.

Du klarar mycket mer, sa R. När du väl har lärt dig att göra rätt kan vi lägga på mycket mer vikt. Jag tror han har rätt.

Sedan Bulgarian split squat, eller bengaliska bräset som mamma kallade det. Vingligt, tyckte jag. Absolut inte, tyckte R som filmade mig. Titta nu, ser du något annat än total stabilitet och kontroll hela vägen?

När jag vant mig vid synen av alla valkar, usch jag är verkligen fet nu, måste jag erkänna att han hade rätt.

Sist knästående windmill, tio kilo kettlebell på rak arm över huvudet. Men jag förstod poängen, har man bara tyngdpunkten rätt är det inte armen som bär upp vikten, utan hela kroppen.

Så förutom mina synpunkter på min figur så är jag rätt nöjd med mig själv och min träning just nu.

Inga kommentarer: