tisdag 21 mars 2017

PT pass nr 16

...var i stora drag en repris av förra passet. Knäböj med 24 kg kettlebell. Split squats. Beröm för att jag är mycket stabilare nu.

Sedan klämde R på mina höfter. Höger höft är stelare än vänster. Sneda höftböjarmuskeln som fäster bak i ländryggen. Jo där brukar jag ju ha ont också, just på höger sida. Det är därför du svankar och inte riktigt rätar ut höften, och kollapsar inåt med knäna. Aha!

Han är verkligen kunnig. Och respektfull. Det hade inte känts ok att ha vilken yngling som helst att klämmandes på höftbenen kan jag säga.

Sedan windmill och axelpress, en sida i taget. Vänster sida enormt mycket svagare, handleden bara brakar ihop. Håll underarmen lodrät, instruerar R, men det klarar jag inte, armbågen sticker ut, värst på vänster.

Mer grävande och masserande. Vänster nåntingmuskel, ovanför bröstet men under nyckelbenet är tydligen spänd och stel som tusan. Slappna av, uppmanar R. Jag försöker, piper jag. Han trycker på en punkt som gör så ont att jag får be honom sluta.

Det här ska vi jobba mer på, säger han nöjt efteråt.

Jag är också nöjd, fast öm. Kul att ha fått såpass ordning på benen att vi kan övergå till axlarna.

Inga kommentarer: