fredag 18 mars 2016

Nämen vafan

Jag hatar ju yoga, hur kunde jag glömma det. Funderar på att skriva på facebook att jag avskyr solhälsningar och tycker att de är helt meningslösa, men då blir man väl nedsablad och förklarad som mindre vetande.

Men så här då. Passet jag gick på heter Yoga for Athletes, vilket i mina öron låter som ett nybörjarpass. Det var det också enligt ledarens programförklaring. Sekunden efteråt sjunker hon ner i en djup huksittning och uppmanar oss att göra detsamma och sträcka på oss. Det är faktiskt svårt, särskilt när man är ouppvärmd! Därefter hundra solhälsningar (Hata! Värk överallt, särskilt i handlederna!) Sedan lite mer huksittning och vridning av knät inåt för att öppna upp höfterna, jag som ändå har rörliga höftleder small nästan av, men för mig var det fötterna som satte stopp. Och balansen. Och en allmän rädsla att göra illa mig. Half moon till exempel, en av alla övningar där man ska stå på ett ben och vingla utan möjlighet att hålla i sig.

Nä, betyg underkänt, tänker inte prova fler gånger. Särskilt inte när jag har hittat Prformance Mobility som tränade rörlighet på ett betydligt vettigare sätt.

(Jo, kanske är det för att jag är lite sjuk som jag är stel och grinig. Nu vill jag bli frisk!)

Inga kommentarer: