fredag 30 januari 2015

Jaha

Jaha. Joho. Hej.

Nämen det går rätt bra nu faktiskt. Det här med att logga mat funkar förvånansvärt bra. Sajten matkalkyl.se rekommenderas varmt! Den är gratis och reklamfri och ganska enkel att begripa sig på. Jag är inne på andra veckan av att logga mat (fast jag skippade lördag och söndag) och märker till min förvåning att jag inte har några problem alls att hålla mig till 2000 kalorier per dag. Även med viss felmarginal, jag underskattar säkerligen mängden mat, glömmer väl någon ingrediens här och där, så torde det leda till någon liten viktminskning.

Om det har gjort det har jag ingen aning om. Om tio dagar har jag tid hos dietisten, då blir det vägning.

Jag är frisk nu och har kommit igång med träningen igen, det blev två pass i den gångna helgen och två pass hittills i veckan. Tänkte försöka klämma in två pass på helgen också faktiskt. Det är skönt med en rivstart.

Först hade jag tänkt rivstarta ännu mer med lunchträning också igår. Men ett möte drog över tiden så jag hann inte. Istället stålsatte jag mig och gick lunchpromenad i det erbarmliga väder som råder just nu. Snö och slask och halka. Trots att jag också gick och hämtade Y efter jobbet istället för att ta bilen, blev det knappa 9000 steg igår. Det får duga när föret är som det är.

Nå, lunchträning idag då? Nej det blev det ju inte heller eftersom jag åt lunch med en trevlig kollega. Men det var uppbyggligt på andra sätt, det blev ett samtal som jag verkligen behövde.

Annars ska jag verkligen försöka lunchträna så ofta det bara går, i alla fall så länge det är halt och isigt ute. Jag har inte mindre än tre SATS-anläggningar i närheten av jobbet, det är lyx.

Inga kommentarer: