tisdag 30 september 2014

Ny träningsform: Prformance Mobility

Istället för tisdagstransformer som blivit torsdagstransformer och därmed mycket svårare att passa in i mitt schema, provade jag idag ett nytt pass. Prformance (nej det är inte felstavat) finns med tre inriktningar: Mobility, Strength och Hi-Intensity. Idag var det alltså rörlighet som tränades.

Och mja. Det var väl ett rätt okej pass, om det är rörlighet och långsamma rörelser med koncentation som man är ute efter. Just idag var jag nog det, men annars brukar jag vilja träna tyngre och hårdare.

Ännu en gång tänkte jag surt på hur svårt det uppenbarligen är att utforma och leda pass. Detta var en ung ledare, passet är (tror jag) förkoreograferat. Ändå hade det en del brister. Vi gjorde höftlyft med fötterna stödda mot vikter som bara gled iväg, och en sorts knäböj mot staplade vikter som... just det, bara gled iväg.

Nästa vecka ska jag kanske prova Hi-Intensity.

Inga kommentarer: